درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 08:01:4 FA | AR | PS | EN
تثبیت روابط امریکا چین با رویکرد «مثبت و سازنده» واشنگتن            صدور حکم بازداشت محمودخان اچکزی از سوی یک دادگاه پاکستان            خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا             اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند             تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان            سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان            پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس            خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد             مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان             دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل            آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان            وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است            






تاریخ نشر: 1400/02/18 - 13:34:5
تعداد بازدید: 637
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مرجع عالی شیعیان جهان: عادی‌سازی روابط با چند دولت ضعیف مانع زوال رژیم صهیونیستی نخواهد شد
 مرجع عالی شیعیان جهان: عادی‌سازی روابط با چند دولت ضعیف مانع زوال رژیم صهیونیستی نخواهد شد

امام خامنه‌ای٬ مرجع عالی شیعیان جهان در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس با اشاره به تغییر جدی موازنه قوا به نفع دنیای اسلام و جبهه مقاومت، و در مقابل، افول آشکار قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی، عادی‌سازی روابط با چند دولت ضعیف را مانع حرکت رو به زوال رژیم اشغالگر ندانست و با تأکید بر اجرای مطالبه منطقیِ همه‌پرسی از همه ساکنان اصلی فلسطین برای تعیین نظام سیاسی این کشور، خطاب به مجاهدان فلسطینی گفت: مبارزه مشروع و اخلاقی خود با رژیم غاصب را به قدری ادامه دهید که ناچار به قبول این مطالبه مترقی شود.

آیت‌الله خامنه‌ای ماجرای فلسطین را مهمترین و زنده‌ترین مسئله مشترک امت اسلامی دانست و گفت: سیاست‌های نظام سرمایه‌داری ظالم، دست یک ملت را از خانه خود کوتاه کرده و رژیمی تروریست و مردمی بیگانه را در آن نشانده‌است.

رهبر انقلاب اسلامی ایران با اشاره به منطق عمیقاً سست تأسیس رژیم صهیونیستی افزود: اروپایی‌ها به ادعای خودشان در سالهای جنگ جهانی دوم به یهودیان ظلم کرده‌اند، اما می‌گویند انتقام یهودیان را باید با آواره کردن یک ملت در غرب آسیا و کشتارهای فجیع در آن کشور گرفت و به این شکل، همه ادعاهای دروغین‌شان دربارهٔ حقوق بشر و دموکراسی را تخطئه کرده‌اند.

وی با یادآوری این واقعیت که «صهیونیستها از روز اول فلسطین را به پایگاه تروریسم تبدیل کردند»، افزود: اسرائیل نه یک کشور که یک پادگان تروریستی علیه ملت فلسطین و دیگر ملتهای مسلمان است، بنابراین مبارزه با آن، مبارزه با ظلم و تروریسم و وظیفه‌ای همگانی است.

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حوادث قبل از تأسیس رژیم غاصب یعنی «دخالت فعال غرب در منطقه و به قدرت رساندن دولتهای مستبد یا دست‌نشانده»، ضعف و تفرقه در امت اسلامی را زمینه‌ساز غصب فلسطین دانست و افزود: در آن مقطع، هر دو اردوگاه سرمایه‌داری و کمونیسم با قارون‌های صهیونیست به هم‌افزایی رسیدند؛ انگلیس اصل توطئه را طراحی کرد، سرمایه‌داران صهیونیست اجرای آن را با پول و سلاح برعهده گرفتند و شوروی اولین دولتی بود که با به‌رسمیت شناختن دولت نامشروع، انبوه یهودیان را به آنجا اعزام کرد.
رهبر انقلاب اسلامی ایران وضع امروز جهان و موازنه قوا را به نفع دنیای اسلام برشمرد و با اشاره به حوادث سیاسی و اجتماعی در اروپا و آمریکا مانند «انتخابات آمریکا و رسوایی مدیران پرمدعای آن» و «مواجهه ناموفق آمریکا و اروپا با کرونای همه‌گیر و حواشی شرم‌آور آن» افزود: اینها نشانه‌های سیر نزولی و افولیِ اردوگاه غرب است.

وی نقطه مقابل این اختلالات غرب را افزایش امیدوارکننده توانایی‌های ملتهای اسلامی دانست و گفت: رشد نیروهای مقاومت در حساس‌ترین مناطق اسلامی و رشد توانایی‌های دفاعی و هجومی آنان، رشد خودآگاهی و امید در ملتهای مسلمان، رشد گرایش به شعارهای اسلامی، رشد علمی و استقلال‌طلبی و خوداتکایی در ملتها، نویدبخش آینده‌ای بهتر است.

آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم هم‌افزایی کشورهای مسلمان حول قضیه فلسطین و سرنوشت قدس شریف، خاطرنشان کرد: این هم‌افزایی کابوس دشمن صهیونیست و حامیان آمریکایی و اروپایی آن است و طرح ناکام معامله قرن و تلاش برای عادی‌سازی روابط چند دولت ضعیف عربی با رژیم غاصب، تلاش‌های مذبوحانه برای فرار از آن کابوس است.

رهبر انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد: من قاطعانه می‌گویم این تلاش‌ها به جایی نخواهد رسید و حرکت نزولی و رو به زوال رژیم صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت.

وی، «تداوم مقاومت در داخل سرزمین‌های فلسطین و تقویت خط جهاد و شهادت» و «حمایت جهانی دولتها و ملتهای مسلمان از مجاهدان فلسطینی» را دو عامل مهمِ تعیین‌کننده آینده خواند و افزود: این حرکت سراسری، باطل‌کننده توطئه دشمنان است و همگان از دولتمردان، روشنفکران، عالمان، احزاب، گروه‌ها و جوانان باید جایگاه خود را در آن بیابند و نقش ایفا کنند.

آیت‌الله خامنه‌ای بخش دیگری از سخنانش را به زبان عربی، خطاب به جوانان عرب اختصاص دادند.
وی به همه آزادگان عرب بویژه جوانان، مردم مقاوم فلسطین و قدس، مرابطون در مسجدالاقصی و همچنین شهدای مقاومت بویژه شیخ احمد یاسین، سیدعباس موسوی، فتحی شقاقی، عماد مغنیه، عبدالعزیز رنتیسی، ابومهدی المهندس و چهره برجسته شهیدان مقاومت شهید قاسم سلیمانی سلام و درود فرستاد.
رهبر انقلاب اسلامی، مجاهدت فلسطینیان و خون پاک شهیدان را عامل برافراشته ماندن پرچم مقاومت و صدها برابر شدن قدرت درونی جهاد فلسطینی دانست و گفت: جوان فلسطینی که یک روز با پرتاب سنگ از خود دفاع می‌کرد، امروز با پرتاب موشک نقطه‌زن به دشمن پاسخ می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه ۷۰ سال اشغالگری، نژادپرستی، قتل، غارت، حبس و شکنجه انسانهای شریف، نتوانست اراده فلسطینیان را شکست دهد، گفت: فلسطین زنده است و به جهاد ادامه می‌دهد و قدس شریف و همه فلسطین به مردم آن برخواهد گشت.

آیت‌الله خامنه‌ای همه دولتها و ملتهای مسلمان را در قضیه فلسطین دارای مسئولیت دانست و افزود: البته محور مجاهدت خود فلسطینی‌هایی هستند که امروز در درون سرزمین و بیرون آن حدود ۱۴ میلیون نفرند و وحدت و عزم آنان می‌تواند کار بزرگی را صورت دهد.

رهبر انقلاب اسلامی ایران وحدت را بزرگ‌ترین سلاح فلسطینی‌ها برشمرد و با تأکید بر حفظ آن در درون جامعه فلسطینی، خاطرنشان کرد: محور این وحدت باید جهاد داخلی و اعتماد نکردن به دشمنان باشد. همچنین دشمن اصلی فلسطینیان یعنی آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌های خبیث را نباید تکیه‌گاه سیاست‌های فلسطینی قرار داد.

وی با تأکید بر راهبرد به‌هم‌پیوستگی همه فلسطینیان در غزه، قدس، کرانه باختری، سرزمین‌های ۱۹۴۸ و اردوگاه‌ها، افزود: همه فلسطینی‌ها یک واحد را تشکیل می‌دهند و باید با دفاع از یکدیگر در هنگام فشار، از ابزارهای در اختیار خود استفاده کنند.

آیت‌الله خامنه‌ای با برشمردن نمونه‌های امیدبخش از تغییر موازنه قوا به نفع فلسطینی‌ها و ضعف عمیق و همه‌جانبه رژیم صهیونیستی گفت: ارتش صهیونیست که خود را «ارتشی که هرگز شکست نمی‌خورد» معرفی می‌کرد امروز به ارتشی که «رنگ پیروزی را نخواهد دید» تبدیل شده، در سیاست ناگزیر از چهار انتخابات در دو سال هستند، در امنیت به‌طور پی در پی دچار شکست می‌شوند و میل روزافزون یهودیان به مهاجرت معکوس مایه فضاحت آن رژیم پرمدعا شده‌است.

رهبر انقلاب اسلامی ایران، تلاش پیگیر رژیم غاصب با کمک آمریکا برای عادی‌سازی روابط با چند کشور ضعیف و حقیر عربی را نشانه دیگری از ضعف آن رژیم دانست و گفت: این روابط کمکی به رژیم صهیونیستی نخواهد کرد، همچنانکه از ده‌ها سال قبل تاکنون که با مصر رابطه برقرار کرد، بسیار ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر شده‌است.
وی افزود: البته آن کشورها نیز از این رابطه بهره‌ای نخواهند برد چرا که دشمن صهیونی با تصرف در مال یا خاک‌شان، فساد و ناامنی را در آنها گسترش خواهد داد.

آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کرد: علمای مسلمان و مسیحی باید عادی‌سازی را حرام شرعی اعلام کنند و روشنفکران و آزادگان نتایج این خیانت را که خنجری از پشت به فلسطین است، برای همه تشریح نمایند.
رهبر انقلاب اسلامی ایران، نقطه مقابل روند نزولی رژیم غاصب را افزایش توانایی‌های جبهه مقاومت دانست و گفت: افزایش قدرت دفاعی و نظامی، خودکفایی در ساخت سلاحهای مؤثر، اعتماد به نفس مجاهدان، خودآگاهی روزافزون جوانان، گسترش دایره مقاومت به سراسر کشور فلسطین و بیرون از آن، خیزش اخیر جوانان در دفاع از مسجدالأقصی، و انعکاس توأمانِ مجاهدت و مظلومیت ملت فلسطین در افکار عمومی بسیاری از مناطق جهان، بشارت‌دهنده آینده درخشان است.

ایشان منطق مبارزه فلسطینی یعنی «همه‌پرسی از همه ساکنان اصلی فلسطین برای تعیین نظام سیاسی کشور» را منطقی مترقی و جذاب خواند و خاطرنشان کرد: بر اساس این منطق که بوسیله جمهوری اسلامی در اسناد سازمان ملل نیز به ثبت رسیده، مبارزان فلسطینی می‌توانند یک همه‌پرسی با شرکت همه ساکنان اصلی فلسطین از هر قوم و دین از جمله آوارگان فلسطینی مطرح کنند که نتیجه این همه‌پرسی نظام سیاسی کشور را معین می‌کند. آن نظام سیاسی آوارگان را به داخل برمی‌گرداند و سرنوشت بیگانگان سُکنی‌گزیده را تعیین می‌کند.

آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر دنبال کردن این مطالبه مترقی، غیرقابل خدشه و بر اساس دموکراسی رایج گفت: مجاهدان فلسطینی، مبارزه مشروع و اخلاقی خود با رژیم غاصب را باید به قدری ادامه دهند که ناچار به قبول این مطالبه شود.

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/22113


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه این کشور


سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند


پاکستان : ایران و چین شرکای معتمد ما هستند


پایان سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان


پرواز نخستین گروه از زایران ایرانی پس از ۹ سال برای ادای حج عمره به عربستان


وزیران خارجه اتحادیه اروپا با افزایش تحریم‌ها علیه ایران موافقت کردند


تشکیل جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران


تکذیب مذاکره مستقیم ایران و امریکا


پاکستان فردا میزبان رئیس جمهور ایران می شود


عامل اصلی نسل‌کشی فلسطینیان؛ حمایت امریکا از اسرائیل است


پاکستان سفر رئیسی را نگاهی رو به جلو در روابط میان دو کشور خواند


تلویزیون دولتی ایران: اصفهان در امنیت و آرامش به سر می برد


نیویارک تایمز از حمله اسرائیل به ایران خبر داد، ایران این خبر را رد کرد


شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و گزارش رسانه های خارجی در مورد آن


فاش شدن زمان حمله اسرائیل به ایران


امریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد


بورل: دلیلی برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران نداریم


نتانیاهو با حمله به کنسولگری ایران جنگ غزه را بین المللی


افزایش احتمال حمله رژیم اسرائیل به ایران


احضار سفرای ایران در چند کشور اروپایی


شکست اسرائیل در شورای امنیت؛ برابر ایران


مانند حماس و حزب‌الله در برابر ایران هم شکست خواهیم خورد


نیویارک تایمز درباره تصمیم اسرائیل برای پاسخ به ایران خبر داد


روسیه حمله ایران بر اسرائیل را دفاع خودی خواند


در صورت اشتباه دیگر اسرائیل، پاسخ ایران شدیدتر خواهد بود





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه این کشور

تثبیت روابط امریکا چین با رویکرد «مثبت و سازنده» واشنگتن

صدور حکم بازداشت محمودخان اچکزی از سوی یک دادگاه پاکستان

خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا

اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان

سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.